Tuesday, July 29, 2008

الى أهالى العبارة

هذا الفيديو يظهر معاناة الشعوب

اهداء الى أهالى العبارة لعلهم يتعلمون .

===




12 comments:

Nsreen Bsunee said...

الحمدلله ان محدش من اهالى الضحايا حيشوف الفيديو ده
:$
احلى حاجه فى الموضوع ان مقدم البرنامج معجب اوي بال"تكنيك"بتاع البت رقم اتنين اول مره اعرف ان لبس الاندروير محتاج تكنيك محدد امال القلع بقي محتاج ايه ؟

HafSSa said...

بص الكليب ده مستفز
و انت مستفز اوي
و بجد مهما حبينا ناخدها كوميديا سودا بس لها حدود
بجد ده مش موضوع ينفع يتهزر فيه خالص
بجد زعلانة منك اوي و اعنيها
ابدا مكنتش متوقعة كده
بجد زعلانة
بجد

Eman M said...

لأ رياضة محتاجة تشجيع من الدولة الصراحة

يا نهار فرااااااااغ
!!!!!!!

Abdou Basha said...

على رأي المثل
إيه سفن إيه
:d :d :d

بنت القمر said...

لعلهم يتعلمون ايه بالضبط؟؟؟
:((((((
مش قادرة اضحك علي الافيه بتاعك
حاسه كأن قلم واقف في زوري بالعرض
مش عارفه انت ازاي قادر تهزر وتربط التهريج كمان بمنكوبي العبارة
بجد في اشيك الكلمات
ياه علي قساوة قلبك وغلاظه مشاعرك
حرام عليك بجد
!!!!!!!!!!!!!!!!!

عباس العبد said...

نسرين
القلع محتاج تكنيك برضه , و تكنيك أصعب كمان , علشان عايز خبرة
أهالى الضحايا لازم يشوفوا الفيديو ده
شفت البنى أدم وصل لفين هناك و إحنا وصلنا لفين هنا ؟
ربنا يرحمنا
الضحايا ماتوا خلاص و ربنا رحمهم
===
حفصت
يعنى زعلانة منى أنا ؟
هو أنا الى غرقت العبارة و لا أنا الى عملت المسابقة ؟
و بعدين الكليب مستفز فى إيه ؟
دول البنى آدمين الأصلى مش أحنا
عموماً متزعليش يا ستى
===
إيمان
فراغ ؟
عند مين ؟
إحنا و لا هم ؟
===
عبده باشا
معهلش و على رأى المثل
قلبى على ولدى أنفطر و قلب ولدى على مازر فاكر
ههههههههههه
الفيلم ده حيبقى جامد فله
===
بنت القمر
شر البلية ما يضحك
===

HafSSa said...

عبس
هو انا بقلك انت المسؤول عن غرق العبارة او انت الممول بتاع المسابقات اياها
انا بقلك انا فاهمة قصدك انها كوميديا سودا بس مش للدرجة دي في حدود يااخي مهما كان
انا عارفة ان اهالي العبارة مش حيشوفوا البوست و ان احنا بس الطبقة المتهببة المتدلعة هي اللي حتشوفوا بس صدقني احنا كمان متضايقين و املنا خايب بالاوي
و مقهورين
و الكليب كان مستفز لمشاعر الناس جدا
بس
و حقك عليا
و يا ريت تشيل خاصية المجهول عشان واحد جبان زي اللي فوق ده ميخشش يرمي كلامه بالمنظر ده
تحياتي

عباس العبد said...

حفصت
أنا مبردش على مجهول لو تاخدى بالك فى أى بوست حتى لو بيقول كلام جد
لأنى معرفش أرد على حد معرفوش
--
و مش حشيله علشان كل مرة تخشى تحسى بالذنب
لأنه لما لاقاكى بتهاجمينى و احنا صحاب
راح داخل شاتم
بيقلدك
حسبى الله و نعم الوكيل
===

HafSSa said...

بهاجمك؟
و بيقلدني فبيشتمك؟ ليه يا عبس هو انا شتمتك؟
هو مينفعش اعبر عن رايي حتى لو كان مخالف لراي قدساتك؟

عباس العبد said...

حفصت
مفيش حد يقدر يختلف معايا فى الرأى
لأن رأيى هو دوجمائى, رأى ثيولوجى لا يجوز و لا يصح الأختلاف معه
لا يمكن الأختلاف معه لأن ببساطة هو رأى جامع مانع يحوى جميع الأراء حتى ما يُطلق عليها رأى مختلف
كل الى أنتى عملتيه هو أنك قمتى بصياغة فكرتى و كلامى و نصوصى بتعابير و جمل جديدة , لكنها تظل فى النهاية تمتد و تخرج و تنبثق من رأيى
مجرد تنوعية على نفس اللحن و الكلمات
لا أجتهاد مع نص , و أنا النص حضرتك
هههههههه
===
قصدى انا لما شاف اتنين صحاب بيختلفوا , فراح مصطاد فى الميه العكرة
بس
طبعاً لو مسحت التعليق حتستريحى لكن أبداً
حسيبه كده

حـنــّا السكران said...

كيفك يا مولانا؟
ـ فعلا ..كارثة العبارة ..ومعاناة الأهالي ..لا ينفع معاها لا كوميديا سوداء و لا بيضاء ..والله العظيم شيء يحرق القلب ..و لو انتهت القصة بالاخر بعد النقض ببراءة صاحب العبارة ..يعني نحنا كلنا نستاهل الحرق مش الغرق بس
لانه هذا الامر ممكن يحصل في اي بلد عربي .وعربي بس أو افريقي ..اقصد ينتهي بنهاية كهذه ..
ـ انا كمان ما ارتحت للفيديو ابدا كونه ارتبط هنا بحكاية العبارة ..بس انت لك وجهة نظر انا بفهمها ..
ـ لو هذه الحادثة تمت في بلد هؤلاء الذي يتسلّون بهذه المسابقات لكانت سقطت حكومات ..لكن شو بيفيد هالكلام

عباس العبد said...

حنا باشا
الصراحة أنا مش عارف أيهما أكثر صدمة
كارثة العبارة و براءة قداسة المالك ممدوح ,
ولا أن فى ناس بره عايشين زى ما شفت فى الفيديو ؟
---
ناس يهمها تكنيك و سرعة لبس الأندر-وير
و ناس حتى مش لاقية تكنيك للحق و سرعة فى تنفيذ العدالة ؟